IMPORTANT: 

per obtenir el certificat

d'inscripció cal fer amb

anterioritat el pagament. 

CURSOS PRESENCIALS (30 hores) de 8:30h a 14:30h

a la Facultat de ciències de l'educació de la UAB

Us convidem a l'acte d'inaguració de l'Escola d'Estiu:

DILLUNS 1 de juliol a les 12h amb la participació de:

Teresa Casas i Ros ( expresidenta de l'Associació de Mestres Alexandre Galí )
Núria Larroya i Gordo ( Junta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya)
Toni Santiesteban ( Expresident de l'Associació de Mestres i coordinador de la UAB

Emocions, capacitats i màgia.

Formador:  M. Goretti Serrat Antolí i Albert Serrat Sallent;
Nivell: Educació Infantil-Primària-Secundària

En aquest curs proposarem aplicar activitats de màgia a la matemàtica, a la llengua, a l’expressió i a la tutoria per a incrementar la motivació (la dels alumnes i la nostra), millorar la comunicació, gaudir mentre fem màgia i farcir-nos de creences potenciadores. Tots els mestres són mags, potser sense saber-ho, i poden incrementar la qualitat de la seva màgia.

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

L’art @ l’aula

Formador:  Alba Garcia i Puig
Nivell: Educació Infantil i Primària.

Amb una mirada molt oberta i multidisciplinari treballarem l’ART CONTEMPORANI a través d’artistes a on els nens i nenes s’hi poden sentir propers, sense prejudicis, d’una manera espontània, creativa i gaudint del procés. Durant el curs compartirem múltiples idees i recursos artístics aplicables al dia a dia de l’aula. També experimentarem amb varietat de tècniques, recursos, materials i disciplines variades per poder transmetre als nostres alumnes l, art d’expressar-se a través del llenguatge artístic. Complementarem el curs amb la visita guiada a un MUSEU i documentació de recursos web en xarxa sobre experiències i projectes artístics educatius.

*Curs amb suplement de 10 € per material

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

CreArt

Formador:  Carles Alcoberro
Nivell: Educació Infantil i Primària.

El curs constarà d’una part teòrica que emmarcarà l’àrea en un moment de gir a l’escola. Defugirem d’un plàstica on tots arribin al mateix resultat i ens centrarem en els processos plàstics com a font de coneixement i aprenentatge. Realitzarem treballs grupals i individuals.

 

*Curs amb suplement de 10 € per material

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

Relaxació i gestió de l’estrès a l’aula.

Formador:  Carles Guillamón
Nivell: Educació Infantil-Primària-Secundària

El Mindfulness és un conjunt d’estratègies orientades a fer-nos més conscients de l’experiència present, i a viure-la de manera oberta, no reactiva, sense judicis i amb acceptació. El mindfulness actua a través de dues vies: a)L’atenció focalitzada. Es tracta d’exercicis orientats a prendre consciència dels processos mentals que generen l’estrès. b)El trencament d’hàbits de pensament i comportament. Els processos mentals es concreten en forma de rutines que al davant de determinades situacions es disparen sense que nosaltres en siguem conscients. Això fa que s’activin els patrons de l’estrès.

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

La matemàtica que s’aprèn tocant.

CURS SEMIPRESENCIAL

de 9:30 a 14:30h + hores de treball online 

Formador:  Lara Giménez
Nivell: Educació Infantil i Primària.

Curs de matemàtiques per aportar recursos manipulatius i vivencials als mestres de primària tot oferint la presentació i manipulació de materials i propostes.
A través de la manipulació de materials i el posterior pas a l’abstracció de tots els continguts l’infant podrà apropar-se a un coneixement matemàtic ple de comprensions.

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

Ambients d’aprenentatge i de vida a infantil i cicle inicial.

Formador:  Jenny Silvente González
Nivell: Ed. Infantil i CI

Parlar d’ambients va més enllà d’un enfocament diferent a nivell metodològic o d’un replantejament de l’espai físic de l’escola; es tradueix en el consens d’un grup de treball que camina cap a una imatge d’infant respectat en la seva integritat física, emocional, cognitiva, espiritual... cap a una mirada al seu cervell i els seus processos d’aprenentatge, ritmes i moments evolutius; cap a una revisió de l’actitud i rol de l’adult com a acompanyant de processos, com a observador i investigador; en definitiva, cap a una escola viscuda i sentida des del significat i l’autenticitat de l’ésser humà.

Els alumnes han de portar el seu portàtil

CURS PLE

PAGAMENT

Comprenent l’infant amb TEA

Formador:   MAGROC 
Nivell: Llar d'Infants

Introducció a l´autisme. Construcció psiquisme normal i alteracions en el psiquisme de l´infant amb TEA. Detecció precoç a través de les senyals d´alerta del desenvolupament normal. Simptomatologia del TEA. Intervenció i estratègies a les escoles bressol. Treball amb la família.

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

Ball de bastons: Element educador i inclusiu dins l’aula.

Formador:  Adrià Ortiz Mera i Teresa Garcia i Espada
Nivell: Educació Primària i Secundària

El Ball de Bastons és una de les danses més antigues i internacionals que existeixen. Present a tots els continents, amb les seves respectives diferències, és una de les branques de cultura popular més esteses de Catalunya. En aquest curs, farem un recorregut pel Ball de Bastons de Catalunya: tradició, orígens, bastons, vestuari, colles existents, formes de ballar, etc. Tot enfocat a l’aplicació directa [i el potencial que té i pot tenir] pel nostre alumnat i per ser treballat dins l’aula. Es treballarà de forma transversal amb diferents cursos i assignatures (primària i secundària).

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

Kinesiologia educativa i gestió emocional. Recursos per aprendre i viure sense estrès.

Formador:  Susagna Aróztegui Galí
Nivell: Educació Infantil-Primària-Secundària

Formació en kinesiologia educativa i gestió de les emocions bàsiques tot donant eines als mestres que els permetin definir, identificar i gestionar els processos generats dins l’aula. Tant ínter com intrapersonalment. Facilitant un ambient de treball més relaxat al centre educatiu que sigui respectuós amb el procés d’aprenentatge de l’alumnat. Tot plegat des de l’àmbit de la kinesiologia.

INSCRIPCIÓ

PAGAMENT

Ni t’imagines què pots fer amb els llibres!

Formador:   Grup de Treball de biblioteques escolars del CRP de Terrassa.
Nivell: Educació Primària i Secundària

El curs vol portar sobretot als assistents a participar d’una manera activa en totes les experiències presentades, eminentment pràctiques. Les propostes seran diverses, de tots els cicles de primària i, fins i tot, exportables en molts casos, a l’educació secundària (Àlbum il•lustrat, conte, còmic, poesia, llibres de coneixements, animacions lectores..). Es pretén que, a partir de l’experimentació, cada docent pugui adaptar els objectius a la seva realitat escolar (biblioteca en general o biblioteca d’aula) i obtenir un material per a poder treballar d’una manera globalitzada.

Donem vida als nostres patis. Patis coeducatius

Formador:   Dafne Saldaña, Helena Cardona i Julia Goula.
Nivell: Educació Infantil, Primària i Secundària

Els aprenentatges invisibles són aquells que adquirim sense adonar-nos, aquells missatges que no percebem de manera conscient i que l’alumnat rep constantment del professorat, dels companys i companyes i, també, de l’espai físic. L’espai no és neutre, la seva configuració és el reflex d’uns determinats valors socials i condiciona la nostra manera de relacionar-nos i d’aprendre. El pati de l’escola es podria considerar el primer espai públic de la infància, aquell on les criatures aprenen a relacionar-se i a organitzar-se fora del control familiar. Les normes són menys rígides que a les aules i el professorat acostuma a intervenir menys. Per això és on més clarament es reprodueixen els rols socials i culturals. És un espai idoni per reflexionar i experimentar col•lectivament. L’educació espacial és una eina d’apoderament que ens habilita per analitzar els espais amb mirada crítica i poder proposar millores per adaptar-los als nostres models pedagògics. A més, tenir recursos per reflexionar i experimentar amb la transformació dels espais d’aprenentatge amb l’alumnat ens permetrà assolir canvis més profunds, tant a nivell educatiu com comunitari.

Introducció de les aplicacions Gsuite a l’aula

Formador:   Pau Picard
Nivell: Educació Primària i Secundària

El paper de les noves tecnologies és cada vegada més important en la nostra societat. Des de el punt de vista educatiu s’han de proporcionar eines per tal de que els nostres alumnes siguin competents en aquest àmbit. Aquest curs tracta de la introducció i ús de les aplicacions de l’entorn Gsuite. Durant les sessions es treballaran totes les aplicacions d’aquest entorn per ser utilitzades a l’aula tant desde el punt de vista tant del mestre com de l’alumne. Curs adreçat a mestres de Cicle mitjà i superior d’Educació Primària i ESO.

Els alumnes han de portar el seu portàtil (amb ratolí a ser possible)

El Ball, una eina per millorar l’autoestima, la inserció i la cohesió social. Nivell inicial.

Formador:  Pep Torres
Nivell: Educació Primària Secundària

Curs adreçat a tota persona interessada en els balls afroamericans, (Merengue, Salsa, Baxata, Txa-txa-txa, Roda de Casino, Rock) en que s'oferiran els coneixements teòrics i sobretot pràctics per l'adquisició d'un nivell de domini dels passos i figures que possibiliti i encoratgi la seva aplicabilitat a l'aula.

Aprenentatge des del cos: eines per als educadors/es del segle XXI

Formador:  Laura Giménez i Inez Marçal
Nivell: Educació Infantil-Primària-Secundària

Aprenentatge des del cos és una formació que ofereix nous recursos per a afrontar els reptes que exigeix el nou context educatiu, en el qual la figura de l’educador/a es transforma, es reubica dins l’aula i requereix de noves estratègies pedagògiques i habilitats personals. Es tracta d’una formació vivencial basada en 4 pilars: • La comprensió i gestió de l’atenció eficient • El desenvolupament de la consciència corporal i l’aprenentatge cinestèsic • La comprensió i regulació emocional • La comprensió dels processos creatius. La formació és vivencial i s’estructura partint d’un model d’aprenentatge invers, en el que primer s’experimenta i, en un segon pas, es porta la vivència a la consciència, es reflexiona sobre aquesta i finalment, es genera aprenentatge a partir d’aquesta comprensió.

cal portar una estora de ioga

Acrosport: Una experiència més enllà de la pràctica física.

Formador:  Esther Falces Vilarrasa
Nivell: Educació Primària i Secundària.

L’Acrosport és una activitat acrobàtica en el que es combina la construcció de piràmides humanes, salts acrobàtics i elements coreogràfics. El resultat final és una actuació que s’acompanya amb música potenciar el valor estètic de l’exhibició. Per les seves característiques tècniques i de gran aportació de valors i emocions, permeten la seva pràctica en l’àmbit d’expressió i comunicació corporal, promovent que l’alumnat s’expressi creativament amb el seu cos tot experimentant sensacions i actituds responsables vers el seu cos i el de la resta de companys/es.

.